Imate problema sa zatvorom? Pomoću ovih savjeta riješite taj probavni problem

Zatvor je čest probavni problem i vrlo je neugodan.

Američko društvo gastroenterologa definira zatvor kao “neredovito obavljanje nužde, manje od tri puta tjedno ili bolno obavljanje nužde, tvrdu stolicu ili osjećaj da niste dovršili nuždu. Prema podacima američkog Nacionalnog instituta za dijabetes, probavu i bolesti bubrega oko 63 milijuna Amerikanaca žali se na neki oblik zatvora.

Poznato je da je sretna utroba zdrava probava. Iako zatvor može biti povezan s mnogo ozbiljnijim medicinskim stanjima, poput sindroma iritabilnog crijeva, mnogo češće je rezultat naših prehrambenih navika. Dobra je vijest da nije tako teško početi jesti hranu koja će vam pomoći u redovitom obavljanju nužde. Potrebno je samo neko vrijeme, piše Real Simple.

“Ako dva tjedna budete uporni u mijenjanju navika, vjerojatno ćete vidjeti promjene”, kaže gastroenterologinja Sanaa Arastu. Ako se stvari ne promijene u dva tjedna nakon što ste promijenili prehranu, obratite se liječniku jer bi se moglo raditi o stvarima koje se ne mogu riješiti samo prehranom.

Želite početi redovito obavljati nuždu? Ovo su stvari koje će vam pomoći u tome:

Pijte vodu

Tekućina, tekućina, tekućina! Svi znamo kako je dovoljan unos vode u organizam važan za mnoge stvari, od elastičnosti kože do izbacivanja toksina, ali voda je uz sve to i ključ redovite probave.

“Što više vode pijete, to bolje za vaša crijeva”, kaže dr. Arastu.
“Ako ste dehidrirani, vaše tijelo apsorbirat će vodu kroz crijeva – tako završite sa suhom, tvrdom stolicom. Ako pijete dovoljno vode, tijelo je ne mora uzimati iz crijeva”, objašnjava.

Ona svojim pacijentima savjetuje da piju oko dvije litre vode dnevno.

Voda je važna i kad govorimo o probavljanju vlakana. Bez vode, ni vlakna ne mogu obaviti svoj posao.

Jedite hranu bogatu vlaknima

Kada govorimo o vlaknima, morate voditi računa o tome kakva vlakna unosite u organizam.

“Vlakna potiču prolazak hrane kroz probavni sustav”, kaže dijetetičarka Laura Wilson. Dnevno želite unijeti 25 do 30 grama vlakana u organizam.

“Ako unosite previše vlakana, možete se osjećati napuhnuto, zato počnite s 20 grama u prvom tjednu i povećavajte količinu kasnije. Pripazite da povećate i unos vode”, govori.

U kojoj se hrani vlakna nalaze? Prirodno ih nalazimo u žitaricama, orašidima, voću i povrću.

Jedite hranu koja prirodno sadrži sorbitol

Postoji razlog zbog kojeg vam baka uvijek govori da pijete sok od šljiva i jedete šljive ako ste zatvoreni. šljive sadrže sorbitol, šećerni alkohol koji je prirodno prisutan u hrani. Iako je prirodni sorbitol poželjan, onaj koji je dodan u hranu želite izbjeći. Previše sorbitola može izazvati proljev.

Dr. Arastu kaže kako je hrana koja sadrži sorbitol prirodni laksativ.

Sorbitola ima u kruškama, šljivama, jabukama, trešnjama, marelicama, breskvama i nektarinama.

Svako od ovog voća sadrži i vlakna i sorbitol. To se prirodno pojavljuje i u bobičastom voću poput malina i jagoda.

Ograničite unos mesa i mliječnih proizvoda

Pacijenti dr. Arastu često čuju kako moraju ograničiti unos mesa i mliječnih proizvoda ako pate od zatvora.

“I meso i mliječni proizvodi često izazivaju zatvor”, slaže se i Wilson. Ne morate ih u potpunosti eliminirati iz prehrane jer su dobar izvor proteina, ali trebali biste pripaziti koliko je previše za vašu probavu.

Proteine iz mesa možete zamijeniti onima iz biljnih zamjena. Možete čak i smanjiti količinu mesa i mliječnih proizvoda suplementima ili ih u zamijeniti izvorima biljnog porijekla.

Kako jedete?

Ponekad problem nije u hrani koju jedemo nego u načinu na koji jedemo. Ljudi su prezaposleni i često jedemo u prolazu. Ponekad je zgodno pojesti nešto nabrzinu, ali to nije dobar izbor hrane.

Uzmite grickalice koje uključuju suho voće, orašaste plodove ili kokice. I ne zaboravite žvakati! Kad hranu progutate, ona treba biti tekuća.

“Jedite često i ne preskačite obroke – to usporava probavu”, upozorava Wilson.

 

Izvor: N1

Foto: Pexels

Najnovije

Kako bi poboljšao vaše iskustvo na portalu, Jastrebarska Stvarnost pohranjuje privremene kolačiće u korisnička računala. Kolačići su tekstualne datoteke koje ne mogu naštetiti vašem računalu, a ako želite, možete ih obrisati u vašem pregledniku, no onda će vam se obavijest pojaviti prilikom sljedećeg otvaranja portala. Kolačiće možete onemogućiti u postavkama. Naša je dužnost zbog direkcije EU (EU Cookies Policy) zatražiti dozvolu za pohranjivanje kolačića. Pročitajte naše uvjete korištenja i pravila privatnosti za više informacija.

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji. Ispod je lista izvora koji automatski postavljaju kolačiće na Vaš uređaj. Možete ih pojedinačno uključiti ili isključiti u bilo kojem trenutku. Pročitajte više u našim pravilima privatnosti

Neophodni kolačići trebali bi biti omogućeni uvijek kako bismo mogli spremiti vaše postavke kolačića.

Ova opcija je uvijek automatski uključena i postavlja samo jedan funkcionalni kolačić u Vaš preglednik kako bi sustav znao koje su vaše postavke. Taj kolačić spriječava nepotrebno pojavljivanje ovog prozora.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Analytics usluge koja prati Vaše korištenje ove stranice. Također dozvoljava instalaciju Google Analytics kolačića.

Google Analytics prati koje članke čitate, koliko vremena provodite na stranici i ostale parametre Vaše aktivnosti na našoj stranici. Koristimo Google Analytics uslugu kako bismo što bolje mogli analizirati korištenje naše stranice te na taj način pružili najbolju moguću uslugu Vama.

Isključivanjem ovog kolačića onemogućavate učitavanje skripte Google Analytics-a i onemogućavate praćenje Vašeg kretanja na ovoj web stranici.

Ovaj kolačić će dozvoliti učitavanje skripte Google Adsense usluge koja koristi prikupljene podatke o Vašim aktivnostima na internetu kako bi Vam omogućila personalizirane oglase na našim stranicama.

Isključivanjem ovog kolačića, onemogućavate Google skriptu koja instalira kolačić na Vaš preglednik koji služi kako bi Vam donio relevantne, personalizirane oglase na našoj web stranici.

Uključivanjem ovog kolačića dozvoljavate učitavanje skripte našeg partnera "Midas Network d.o.o." koja prikazuje relevantne oglase na našim stranicama.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate našem partneru "Midas Network d.o.o." prikazivanje relevantnih, sponzoriranih oglasa.

Ovaj kolačić dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje prikazivanje i korištenje Facebook sustava za komentiranje članaka.

Onemogućavanjem ovog kolačića spriječavate učitavanje i korištenje Facebook komentara na našim stranicama što također spriječava instalaciju Facebook kolačića koji prati Vaše ponašanje na našim stranicama kako bi Vam mogao prikazati relevantnije sadržaje kasnije.

Ova opcija dozvoljava učitavanje skripte koja omogućuje povezivanje sa sustavom "OneSignal" koji koristimo kako bismo Vas mogli obavijestiti o svim novim sadržajima na našoj stranici ako prihvatite slanje notifikacija na Vaš uređaj.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za uslugu "OneSignal" koja u tom slučaju neće raditi. Ako želite obavijesti o novim sadržajima na našim stranicama, omogućite ovu opciju i prihvatite notifikacije kada Vam se pojavi prozor s upitom.

Dozvoljavanjem ove opcije prihvaćate učitavanje fonta na našoj web stranici koji dolaze sa Google-ovih servera. Google svakom takvom konekcijom prikuplja podatke korisnika.

Onemogućavanjem ove opcije spriječavate učitavanje skripte za Google Font-ove što spriječava njihovo prikupljanje podataka korisnika, ali također onemogućava učitavanje zadanog fonta na web stranici što bi moglo narušiti Vaše korištenje stranice.