10 trikova uspješnih ljudi za produktivniji dan

Kažu da se po jutru dan poznaje, a da je organizacija pola odrađenog posla. Uspješni ljudi otkrivaju nam svoje jutarnje navike pomoću kojih im je dan produktivniji i organiziraniji. 

Stručnjaci za organizaciju primjenjuju sljedećih deset jutarnjih navika kako bi im ostatak dana bio što produktivniji i uspješniji.

1. Pokušavaju ustati prvi

Ostvarivanje prvih nekoliko minuta za sebe prije nego što vas povuku u milijun smjerova pomaže u lagodnijem početku dana. Buđenje od 10 do 15 minuta prije ostatka ukućana može biti dovoljno za promjenu, predlaže osnivačica i predsjednica Supreme Organization, Jodie Watson.

2. Mobitel ne provjeravaju odmah

– Preporučujem da mobitel ne držite u spavaćoj sobi kad idete spavati – govori Fay Wolf, autorica knjige New Order: Decluttering Handbook for Creative Folks.

Kad upalite telefon čim se probudite, možete se izgubiti u toj “crnoj rupi” mailova, naslova i postova na društvenim mrežama. Umjesto toga, sjednite u krevet odmah nakon buđenja i duboko udahnite barem 30 sekundi, predlaže Wolf.

3. Rade nekoliko stvari koje vole (na kraća vremenska razdoblja)

– Dajem si dopuštenje da radim stvari koje želim raditi – poput meditacije, joge ili glazbe – u vrlo malim količinama ujutro, pet do 10 minuta – nastavlja Wolf.

Wolf si bilježi vrijeme telefonskom štopericom ili aplikacijom kako bi ostala odgovorna.

4. Izvršavaju zadatke istim redoslijedom

To je kao da stvarate mišićnu memoriju za svoje poslove, objašnjava bloger Casey Osmundson.

– Što više vježbate u izvršavanju zadatka, to ćete manje morati svjesno razmišljati o svakom koraku. Ono što se nekada činilo kao izazov, uskoro će se više osjećati kao druga priroda – zaključio je Osmundson.

5. Identificiraju tri stvari za uspješan dan

– Na početku dana se pitaju: “Što trebam učiniti da mi ovo bude dobar dan? Ako se ništa drugo ne dogodi, zbog kojih tri stvari bih se osjećao kao da je dan bio uspješan?” Zatim shvate kada se te stvari mogu zakazati, uključujući rezervne termine, s obzirom na mogućnost nepredvidivih okolnosti – opisala je misaoni proces organiziranih ljudi Laura Vanderkam, autorica knjige Što najuspješniji rade prije doručka.

6. Postavljaju realne jutarnje ciljeve

Dodajte jednu po jednu stvar i ograničite broj zadataka koje treba izvršiti, predlaže Watson. Ako pokušate promijeniti sve odjednom, htjet ćete prestati prije nego što ste si dali priliku da zapravo stvorite naviku koje se želite održati, objašnjava Watson.

7. Hranu pripremaju noć prije

Isplanirajte što ćete jesti za doručak ili ručak večer prije kako ne biste gubili vrijeme brinući se za pripremu obroka ili razmišljajući o sadržaju svog hladnjaka ujutro, savjetuje Wolf.

8. Dotjeruju popis obaveza

Mnogi profesionalci u organizaciji ističu važnost započinjanja izrade popisa obaveza prethodne noći. Ujutro ga možete prilagoditi na temelju bilo koje nove e-pošte ili zadataka koje ste zaprimili tijekom noći.

9. Najteže zadatke prve obave

Kako bi Mark Twain rekao “Jedite prvo živu žabu ujutro i ostatak dana neće vam se dogoditi ništa gore”. Drugim riječima, rasteretite si dan obavljajući prvo najteže zadatke.

10. Prije nego što izlaze, pospreme ključna područja u kući

– Volim se vraćati domu s pospremljenim kuhinjskim stolom, kaučom i očišćenim sudoperom – govori Wolf.

Prije nego napustite dom, probajte sve što možete dovesti u prvobitno stanje kako biste se kasnije vratili u čistije okruženje.

 

Izvor: Reader’s Digest

Foto: Pexels.com

Najnovije